maandag 25 april 2011

Kwam het door...

  • het positieve effect van de gedwongen relatieve rustperiode die achter me ligt, in verband met mijn wiebelknie
  • de krachttraining  - inclusief de ontelbare kniebuigingen - van de afgelopen weken?
  • de ontspannen start, doordat ik deelname als een testloop zag (in een veel lager tempo dan ik uiteindelijk liep...)?
  • dat ik op mijn best ben onder warme omstandigheden? 
  • mijn 'nieuwe' schoenen, die uiteindelijk - anderhalve maand later dan gepland - toch hun wedstrijddebuut maakten?
  • de overbekende omgeving - precies tussen mijn huidige en mijn ouderlijk huis - waar zoveel trainingskilometers liggen en die het tot een ultieme thuiswedstrijd maakte?
  • dat 8 km - een afstand die ik zo ver ik me herinner nog nooit gelopen had - mij gewoon goed ligt?
  • de extra eiwitten van al die barbeques de afgelopen dagen?
  • dat het simpelweg mijn dag was (hoe is anders te verklaren dat ik in de door de organisatie opgezette loterij-op-startnummer, lopend in Rijk Zwaan-shirt, precies met het groentepakket naar huis ging?)




Feit is dat ik vanochtend zonder diep te gaan een tijd van 33 minuten en een beetje liep op de 5 EM Work Support Paasloop in Pijnacker. En dat mijn knie zich prima gehouden heeft! Nu nog even duimen dat ik geen naweeën krijg... en dan op een naar een nieuw PR op de 10 kilometer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten