donderdag 29 mei 2014

Dubbel geknoopt

Een goede basis vanuit de halve marathon, goed door getraind, voldoende rust genomen in de dagen ervoor, niet te veel gegeten - en dit keer ook niet te weinig -,  niet te veel wedstrijdspanning, wel een gezonde druk, niet te warm en niet te koud, veel zuurstof in de lucht na de regen van de ochtend, goed geslapen, goed gedronken, goede positie voorin het startvak, niet te snel gestart...

Maar geen dubbele knoop in mijn veters!


Ach, een losse veter, dat gebeurt je maar één keer in een wedstrijd... Mooi niet! Toen ik me - het was iets na km 7 - na het strikken weer had opgericht en mijn strakke tempo van 4 minuten per kilometer met moeite weer probeerde te hervatten, hoorde ik van langs de kant de woorden die nu nog nadreunen: 'hij is wéér los!'. Aaaarrrgghh! Weg tempo, weg moraal, weg tijd van rond de 40 minuten op de Golden Ten... Wat restte was een tijd van net onder de 41. En 500 heel sfeervolle laatste meters door een haag van mensen in het centrum van de mooiste stad van Nederland...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten