zondag 19 oktober 2014

18 seconden...


...zo lang duurde het ongeveer voor ik vanochtend in de Sporthallen Zuid mijn startnummer had opgehaald en tas kon inleveren; complimenten voor de organisatie van de TCS Amsterdam Marathon, met in totaal 43.000 deelnemers (over 3 afstanden)!

...zo kort maar duurde zo'n beetje de pittige regenbui die vlak voor de start opeens viel; gefocust op de hoge luchtvochtigheid en sterke wind waar uitgebreid voor gewaarschuwd was zag ik die even niet aankomen.

...dat liep ik op de eerste kilometer onder de tijd die ik vandaag eigenlijk per km wilde (4.15) lopen. Tja, dat krijg je als je helemaal vooraan staat, met circa 14.000 lopers achter je... (zie foto)



...zo lang duurde het ongeveer om met tegenwind een diepe tunnel uit te lopen, en om een tot dan toe zekere tijd van onder de 1.30.00 aan het wankelen te brengen.

...dat bleef ik bij de finish in het Olympisch Stadion uiteindelijk verwijderd van die magische grens van anderhalf uur...

...zo lang duurde het slechts om over de 'teleurstelling' heen te komen; met mijn relatieve positie ben ik dik tevreden, en ik liep in ruim 10 jaar tijd nog maar 2 keer sneller over 21,1 km.

...dat zal niet lang genoeg zijn om te beslissen wat mijn volgende uitdaging wordt; toch weer streven naar een snellere tijd, of toch weer gaan voor die enige echte afstand...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten