zondag 28 september 2014

P.R.

Mijn Rijk Zwaan Loop van gisteren is in twee letters samen te vatten: de P en de R...

Public Relations
Met een item op het NOS 8 uur journaal en de voorpagina van het landelijke AD was het PR-technisch sowieso al een prima weekje voor Rijk Zwaan, maar de climax was de 15e editie van de Rijk Zwaan Loop. De sponsoring van 'Westlands Mooiste' - met snackgroenten bij de finish - is een goede traditie en mijn deelname eraan - ik vermoed mijn eerste lustrum - inmiddels ook. Er stond dan ook weer een flink aantal collega's aan de start, daags na de Collegadag die dit jaar als thema Passie had. Voor mij bestond deze dag met workshops Djembé en beeldhouwen vooral uit handenarbeid, en dus had ik de benen kunnen sparen. Mijn échte passie volgde op zaterdag. Alles bij elkaar droeg ik het wit-groen-gele RZ tricot na zo'n week met nog meer trots dan dat ik dat normaal al doe.


Persoonlijk Record
Helemaal officieel is het niet; de 10 E.M. ontbreekt in het rijtje hier rechts. Maar ik meen toch vrij zeker te weten dat ik deze afstand niet eerder in 1.07.24 liep. Bij deze bombardeer ik het resultaat van gisteren dan ook als persoonlijk record.

Publiekelijke Ranzigheid
Het was warm, net als bij ongeveer alle andere wedstrijden die ik dit jaar liep, dus probeerde ik bij elke waterpost wat te drinken. Maar dat halve bekertje water kort voor het einde had ik beter niet kunnen nemen... Op de laatste meters voor de finish kon ik me gelukkig nog net inhouden en e.e.a. wegslikken, maar eenmaal over de streep dook ik meteen over het eerste de beste dranghek om de inhoud weer te recyclen op de 's-Gravenzandse straatstenen. Nog steeds in dat mooie wit-groen-gele tricot; niet bepaald fraaie 'PR' voor Rijk Zwaan... Die snacktomaatjes liet ik dit keer maar even aan me voorbij gaan.

Positieve Recombinatie
Tja, deze term ken ik zelf ook niet. Maar de wél bestaande term 'negatieve split' bleek in een eerdere post toch ook al veel vraagtekens op te roepen onder mijn lezers. Met de eerste km ruim onder de 4 minuten, een 10 km doorkomst op 41.15 en eerder genoemde eindtijd was er nu in ieder geval sprake van een (licht) neergaande lijn en daarmee het tegenovergestelde van een negatieve split; een positieve recombinatie zogezegd. Mijn voornemen om de wedstrijden van deze zomer allemaal sneller te eindigen dan te beginnen is uiteindelijk finaal mislukt. Maar ach, ik heb van elke wedstrijd genoten - behalve de laatste meters van gisteren - en uiteindelijk draait het om hoe ik er nu voor sta voor over drie weken.

Prima Repetitie
En zo kom ik op de laatste 'PR', zijnde de conclusie van deze post. Ik heb de kracht en het uithoudingsvermogen, ik ben fit, heb veel wedstrijdritme opgebouwd en nog genoeg tijd om te herstellen. Laat maar komen die halve marathon. Over precies drie weken sta ik in een uitverkocht deelnemersveld aan de start in het Olympisch Stadion in Amsterdam. Dat is een PRrrrrrrachtig vooruitzicht!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten